Sunday, October 19, 2014

A Fresh Start - Get a Life!

Saya nak menulis sekarang!

Lama sangat-sangat tak menulis, berbagai peristiwa, cerita suka duka dan sengal yang terjadi. Blog lama saya sudah delete,semoga terkubur menjadi kenangan. Mulakan blog baru yang tiada siapa mengenali saya, mungkinkah?

Medium maya yang bakal menjadi perkongsian pandangan, idea dan ceritera riang dan tangis dari saya dalam keadaan yang sederhana. Tiada makna ekstrem yang dipraktikkan di sini bagi mengekalkan kesopanan dan kesantunan isi untuk halwa mata sesiapa yang baca.

Er,ye saya extremly love to shop.

Pheww!

Rasanya dalam masa 4 tahun sejak 2010, macam-macam yang saya lalui. Pernah ke dalam hidup tuan rasa kehilangan??? Hilang visi, misi dan matlamat. Tak sama dah seperti matlamat ketika nak menghadapi PMR apabila kita disuruh menulis beberapa matlamat untuk dapatkan 8A, cara mendapatkan 8A semua itu.

Saya hilang punca.

Tak apalah. Cerita 4 tahun yang berliku-liku ni akan saya ceritakan kemudian dalam muka surat lain dalam Sendiri Baca blog ni. Yelah, sendiri je baca sebab tak de orang baca. Hik Hik. (Gaya gelak sopan ya.)


Esok bermula bab baru, cerita baru, semangat baru dalam hidup saya.

WAJIB! PERLU! MESTI!

Semuanya perkataan positif yang meyakinkan diri, hati,akal dan iman saya.

Segala-galanya saya serahkan kepada Allah buat masa sekarang dan masa akan datang.
Saya juga akan memberi sehabis baik untuk apa yang bakal mendatang dari sekarang.

Doakan saya berjaya menempuhi segala onak dan cabaran hidup, punya kekuatan dan kebijaksanaan serta kematangan yang mengatasi emosi sasau.


Tuan yakin saya mampu buat?

Saya perlu menjadi seorang yang yakin!

Tuan juga mesti yakin!



Mari!

Kita mulakan hari esok, bermula sekarang dengan semangat dan niat yang baru serta ikhlas kerana Allah. Ya, kerana Allah Taala.

Insya Allah segalanya akan baik.

No comments:

Post a Comment